Trening og fysisk aktivitet er viktig tiltak for en god helse, uansett alder. Eldre personer som er fysisk aktive og har god helse, vil i større grad kunne klare seg selv og bo hjemme i en lenger periode. 

Personer som trener regelmessig og holder seg i fysisk aktivitet lever som regel lenger og livskvaliteten økter betraktelig til sammenligning med inaktive personer. Det er ikke fryktelig mye som skal til, minst 150 minutter i uken med trening for eldre er anbefalt dosering. 

Trene i stua med WalkingPad

Trening må ikke foregå utendørs eller på treningsenter, nå kan de eldre trene i stua med vår nyeste WalkingPad R1 Pro. Dette er en sammenleggbar tredemølle som tar minimalt med plass og har en toppfart på 10km/t og en sikkerhetssnor for å sikre mot fall. 

WalkingPad R1 Pro er designet for å gjøre trening mer tilgjengelig og lettere å gjennomføre daglig. 

WalkingPad R1 Pro

Fordeler med fysisk aktivitet

Det er fantastiske helsegevinster med fysisk aktivitet, både psykisk og fysisk. Noen av fordelene med fysisk aktivitet og trening for eldre er: 

  • Du får bedre hukommelse
  • Du kommer i bedre form og orker å gjøre flere ting
  • Du får bedre humør
  • Du får færre fall og brudd
  • Du får mindre risiko for diabetes type 2 

Enkel treningsplan

Med vår WalkingPad R1 Pro har det aldri være enklere med trening for eldre. Tredemøllen kan ligge i stua eller på soverommet, og tar ikke særlig mye større plass enn et teppe. 

Produktet er utrolig praktisk og tilrettelegger for trening og fysisk aktivitet uten at forbrukeren må anstrenge seg fryktelig med å sette i gang. 

  • Gå i 30 minutter på WalkingPad R1 Pro i ønsket tempo minst 5 ganger i uken for ukentlig anbefalt trening.