Psykisk helse er hvordan du føler deg innvending, på samme måte som fysisk helse så kan det variere enormt. Den gode nyheten er at psykisk velvære kan trenes og forbedrer akkurat som du trener din fysikk. 

Fysisk og psykisk helse er to temaer som går om hverandre og påvirker hverandre i stor grad. Personer med god fysisk helse har i større grad en god mental helse, mens sammenhengen mellom personer som har dårlig psykisk helse og dårlig fysisk helse er i stor grad tydelig og synlig. 

Denne posten vil handle om hvordan du kan gjøre daglig tiltak for å styrke din psykiske helse, ved å øke aktivitetsnivået. 

Folk overvurderer hva de kan få til på en dag, men undervurderer hva de kan få til over en lengre periode som 6 måneder eller ett år. Ved å benytte dere av følgende tiltak i hverdagen, vil din psykiske helse forbedres. 

Tren mens du jobber - WalkingPad

Mindre inaktivitet

En stor årsak til en dårlig mental helse skyldes lite aktivitet, hode og kropp henger sammen. Det er naturlig at det er vanskelig å ha en god mental helse, dersom den fysiske helsen er på bunn.

Altfor mange sitter for mye stille, av ulike årsaker. Noen har en kontorjobb og sitter store deler av arbeidsdagen, mens andre tilbringer store deler av dagen i sofaen. Den gode nyheten for personer som er veldig inaktive, er at små daglig endringer vil gi enorme helsegevinster, både mental og fysisk. 

Faktisk så viser en studie fra 1 ukes bruk med WalkingPad at 87% følte seg mer energiske, 71% følte seg mer fokuserte og 66% følte seg mer produktive. I dette tilfellet ble kontormøllen WalkingPad brukt på arbeidsplassen mens vedkommende arbeidet. 

En bedre kropp, har bedre sinn og skaper bedre resultater. 

Evaluering 

For å se hvilke tiltak som er mest aktuelt for deg er det viktig å være ærlig med deg selv og evaluere hvor du er. Still deg selv disse spørsmålene:

  • Sitter du på kontorstolen store deler av dagen?
  • Ligger du i sofaen resten av kvelden etter jobb?
  • Trener du 1 gang daglig?
  • Har du et sunt og god kosthold?

Tilkalt

Vi har laget en liste med tiltak som vil gi deg en bedre fysisk helse og slik vi har nevnt vil dette garantert gi deg en bedre psykisk helse. 

  • Reduser antall timer i sofaen
  • Prøv å tren en gang daglig, det holder med 40 minutter. Vi har treningsprodukter for hjemmetrening, slik at du slipper å dra ut for å trene. 
  • Spis sunt og godt
  • Hvis du benytter store deler av dagen på en kontorstol, vil WalkingPad være et godt tiltak. Bytt ut kontorstolen med en kontormølle.

De aller fleste vet at fysisk aktivitet og et godt kosthold på virker helsen, men likevel er det vanskelig å gjøre tiltak. Vår anbefaling er å følge tiltakene over uansett hvilket humør du er i, sett deg rutiner og følge de uansett hvordan du føler deg mental. Vi garanterer at daglig gjennomføring av tiltakene over, vil gi deg gode helsegevinster, både i toppen og i kroppen. 

 

WalkingPad R1 Pro

Oppsummering

Psykisk helse er en indre følelse som påvirkes av mange faktorer, men det er du som kan påvirke dette i størst mulig grad. Enkle daglig tiltak vil bidra til en bedre psykisk helse. For husk, psykisk helse er veldig ofte et resultat av din fysiske helse. Hvis kroppen din har det bra, vil toppen som regel følge etter. 

Masse lykke til og ta vare på helsa.